grafisch ontwerper & merkstrateeg

Lucht en groen

Het liefst ben ik de hele dag buiten. Dat vrije gevoel breng ik over op mijn werk.

Mijn ontwerpstijl? Die verandert als een kameleon mee met de wensen van je doelgroep. Toch kan ik wel wat algemene kenmerken noemen:

 

o   Strak – met een vrouwelijke touch

o   Evenwicht – alles moet kloppen

o   Lucht – ik ben dol op witruimtes in een ontwerp

o   Groen – mijn lievelingskleur, maar ook symbool voor mijn duurzame keuzes

 

Een ontwerp moet niet alleen aanspreken, maar ook goed in elkaar zitten. Je wilt je logo probleemloos op groot formaat op je gevel kunnen zetten. En bij het drukken moeten de kleuren van je brochure blijven stralen. Daarom volgde ik een gedegen opleiding: Grafische en typografische vormgeving aan de Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag. Mijn perfectionisme doet de rest: elk detail klopt. 

 

Veel tijdschriften vormgegeven

Gedurende 15 jaar deed ik ervaring op, eerst als vormgever en later ook als art-director, bij:

o  Ontwerpbureau Tweed BNO
o  Weekblad Viva - Sanoma
o  Maandblad Kinderen - Sanoma
o  Weekblad Libelle - Sanoma

Hier leerde ik de kneepjes van het vak grafische vormgeving. Bladen maken leerde ik bij Sanoma, als je eenmaal met het bladenmakersvirus besmet bent, raak je het niet meer kwijt. Nog altijd maak ik graag magazines en bedrijfsmagazines, die liefde blijft.

 

Inmiddels werk ik 10 jaar als zelfstandig grafisch ontwerper, onder de naam Matthja Grafisch Ontwerp.

 

Kinderboeken en kaarten

Onder de naam kers&sterk bracht ik samen met Barbara Kerstens kinderboeken en sets ansichtkaarten uit:

o  Vlindertaal & The Butterfly Melody (ENG)

o  Het geheim van het Elfje & The Elf's Secret (ENG)

o  Durven dromen

De boeken gaan over de talenten van kinderen en hoe je het beste uit jezelf haalt. Ik verzorgde de vormgeving, Barbara de tekst. Op onze website kersensterk.nl lees je er meer over. 


mijn algemene voorwaarden

Hieronder kun je mijn algemene voorwaarden downloaden en inzien.

Download
Algemene Voorwaarden Matthja Grafisch Ontwerp
AVW BNO 2021.pdf
Adobe Acrobat document 170.0 KB

matthja heeft meegedacht in de ontwikkeling van de huisstijl en communicatie strategie.

Bart Gielens van Erfgoedlogies d'Ouffenhoff en Landrover Dream Holiday: Wij zijn met Matthja in contact gekomen door ons bedrijf Domaine les Gandins in Frankrijk. Na Frankrijk zijn wij gestart met Erfgoedlogies d'Ouffenhoff in Baarlo. Matthja heeft een aantal huisstijl en drukwerk klussen voor ons gedaan. Onze ervaring is dat Matthja snel, adequaat, goed onderbouwd reageert en fraai werk aanlevert passend binnen onze huisstijl en manier van communiceren. Sinds 2021 zijn wij gestart met Landrover Dream Holiday. Voor dit project heeft Matthja meegedacht in de ontwikkeling van de huisstijl en communicatie strategie. Vanaf de opstart heeft Matthja de huisstijl uitgewerkt en vertaald naar digitaal beeld en print. Super flexibel en er wordt geleverd conform afspraak, altijd fijn! Echt een aanrader!